سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاید باور نکنید  تاریخ جعل وگسترش قمه زنی در میان شیعیان توسط استعمارگران

تا حدود قرن هیجدهم سه امپراطوری بزرگ دنیا، هند و ایران و عثمانی مسلمان بودند که بر تمام جهان متمدن آن روز، حکومت های مرفه و مقتدری پدید آورده بودند. اسپانیا و فرانسه و هلند وانگلیس به رهبری زرسالاران یهودی و مسیحیان صلیبی، به فکر افتادند که مقاومت مسلمین را بشکنند. انگلیسی های تازه به دوران رسیده، برای رسیدن به این هدف چاره هایی جستند؛ از جمله: در هند و ایران، هسته اصلی مقاومت را شیعیان تشکیل می دادند. اینان از شیعیان هندوستان شروع کردندکه از مرکز تشیع و مرجعیت نجف به دور بودند. انگلیسی ها از جهل و سادگی شیعه و عشق زیاد آنان به امام حسین(ع)سوء استفاده نمودند و قمه و شمشیرزنی بر پیشانی را جعل کرده و به آنان آموختند... متاسفانه برخی شیعیان هند، این بدعت را بدون مجوز علما و نواب امام زمان(عجل الله فرجه)پذیرفتند!

...وکوبیدن شمشیر بر سر و پیشانی در سوگ سیدالشهدا(علیه السلام) در روز عاشورا، توسط استعمار انگلیس، از هند به ایران و عراق رخنه نمود. تاگذشته های نه چندان دور، سفارت بریتانیا در تهران و بغداد هم، هیئت های عزاداری را که به آن صورت انزجارآور و زشت در کوچه و خیابان ها ظاهر می شدند، تأمین مالی می نمود و اینچنین این بدعت خرافی فراگیر شد. اما علمای بیدار مسلمان که همیشسه حافظ این دین مبین بوده اند از ابتدا، موضع گیری هایی علیه این بدعت خطرناک داشته اند.

 غرض از سیاست استعماری انگلیس از کمک به رشد این مراسم زشت، اعطای دلیلی معقول برای استعمارش بود. استعمار انگلیس می خواست ثابت کند که مردمان مستعمره هند و کشورهای اسلامی دیگر که به آن صورت وحشیانه در خیابان ها ظاهر می شوند، احتیاج به ولی و قیمی دارند که آنان را از جهل و توحش موجود برهاند. در نتیجه عکس و تصاویر دسته های عزادار که در روز عاشورابه زنجیر به پشت خود نواخته و باشمشیر و قمه برسر خود می کوفتند وخون هایی که در نتیجه این جریانات جاری می شد، در روزنامه های بریتانیا واروپا به چاپ می رسید ...و هنوزهم سایت ها و وبلاگها ونشریات ضد اسلامی و ضدشیعی با تصاویر این مراسم خرافی، علیه اسلام، تبلیغات شدیدی می کنند. سیاستمداران استعمارگر در نتیجه این تصویرها، استعمارِ این کشورها را به عنوان واجبی انسانی اعلام می کردند که می تواند مردم آن کشورها را از جهل و توحش رهانیده و به جاده تمدن و پیشرفت رهنمون سازد. هنگامی که یاسین هاشمی، نخست وزیر عراق در عهد استعمار انگلیس برای گفتگو جهت پایان دادن استعمار، به لندن رفت. انگلیسی ها به او گفتند: ما به خاطر کمک به مردم عراق به آنجا آمده ایم، تا آنان را از توحش و حماقت خارج ساخته و مزه سعادت را به آنان بچشانیم! و البته نخست وزیر عراق در برابر فیلمی مستند از مراسم  مهیب و نفرت آور شمشیر کوبی و قمه زنی مردم عزادار نجف، کربلا و کاظمین، حرفی برای دفاع از شیعیان نداشت! 


نوشته شده در  چهارشنبه 85/10/27ساعت  5:33 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رد شبهات درباره قمه زنی و چند لینک مفید فقهی در باب حرمت قمه زنی
در غرب شیعه و عاشورا و امام حسین را فقط با خشونت وقمه کشی می شنا
نقد و بررسی فقهی-علمی مطالب منسوب به ایه الله نائینی وبرخی فقها
بدعت در مسیحیت منحرف که مبنای قمه زنی هم هست
[عناوین آرشیوشده]