سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تسلط صهیونیست ها برمسیحیان تاسف آوراست.قمه زنی نه دردین بوده نه درروایات/قمه زنان مکتب امام حسین(ع)راخردمی کنند.
خبرگزاری مهر جمعه ? دی ???? ساعت ??:??
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران با اشاره به فرارسیدن ایام محرم بیان داشت: الان بیش از ?? قرن و نیم است که تجلی عاشورا روزافزون است. حرم امام حسین حرم درس و کربلا، کربلای زندگی مادی و معنوی جامعه بشری است، غیرشیعیان هم به حرم اهل بیت ارادت می ورزند؛ کربلا برای غیرمسلمین هم درس فداکاری است.
امام جمعه موقت تهران افزود: زندگی بدون حرکت و جهاد به نتیجه نمی رسد. رهبر شهادت هم امام حسین است. اگر کتاب تاریخ بشریت را از بدو خلقت تا پایان آفرینش ورق بزنیم و کربلای ?? را از کتاب زندگی بشر برداریم، این کتاب ناقص می ماند؛ زیرا زندگی و عزت در گرو حرکت و جهاد است و حسین رهبر شهادت است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سروده ای از یکی از شاعران مسیحی درباره امام حسین (ع) یادآور شد: قرآن می گوید همه چیز از بین رفتنی است و آن چه باقی می ماند وجه خداست که جمال و جلال اوست. این زیبایی هایی که در خلقت جلوه می کند، قطب و نقطه مرکزی آن مخلوقی است که صفات جمال و جلال از وجودش می ریزد، مثل پیامبر، فاطمه، علی، حسن، حسین و ... این وجه خدا آن چنان که در عاشورا تجلی پیدا کرد در هیچ عصری تجلی نکرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به انحراف قمه زنی در مراسم عزاداری اشاره کرد و گفت : این مسئله نه در دین بوده و نه در روایات. حتی آن را در عصر ائمه هم شاهد نبوده ایم. این حرکت جاهلانه اساس ندارد، ولی نکته این است که این حرکت برای اسلام مضر است. این مسئله می تواند ضربه ای به حرکت امام حسین (ع) باشد.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: کسی که قمه می زند مکتب امام حسین (ع) را خرد می کند. این چه جهل و چه ضربه ای است که ما به عاشورای امام حسین (ع) می زنیم؟ جواب خدا را چه خواهیم داد؟ گاهی شنیده ام برخی افراد وقتی می خواهند در روز عاشورا به حرم امام (ع) بروند خود را به زمین می اندازند و صورتشان را به زمین می کشند. این چه جهلی است .  
امامی کاشانی اضافه کرد: اسلام و کشور جمهوری اسلامی بحمدالله به برکت انقلاب، اسلام و امام (ره)، خون شهدا و رهبری به جای رهبر عزیزمان و فداکاری و حضور مردم در دنیا جلوه پیدا کرده، چرا این طور این ها را خرد کنیم؟ باید از عاشورا درس گرفت. ائمه جماعات مساجد باید به این مسئله توجه داشته باشند که عزاداری ها، سخنان و روضه های ما باید به چه شکل باشد. توجه به حدیث، تفسیر، احکام، مراثی و اشعار بلند درباره امام حسین (ع) ضروری است.
امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه نیز با تبریک سالروز ولادت حضرت مسیح (ع) اظهار داشت: این نکته را به تمام مسیحیان عرض می کنم که عیسی (ع) وقتی به دنیا آمد طبق گفته قرآن، از لحظه اول دم از سلام زد. سلام در زندگی، سلام صلح، امن و آرامش. این مکتب عیسی ابن مریم بود و شما پیرو مکتب او هستید. باید به دنبال آرامش و صلح باشید و صهیونیست ها این چنین در سرنوشت شما دخالت نکنند.
 امامی کاشانی ادامه داد: در روایات ماست که روزی شما مسیحیون با صهیونیست ها جنگ خواهید داشت و بر آنها پیروز خواهید شد. وضعی که دنیای امروز دارد و حکومتی که صهیونیست ها بر مسیحیان می کنند، بسیار جای تاسف دارد. از برخی حکومت های مسلمان و مسیحی هم باید ابراز تاسف کرد که با آن ها هماهنگ هستند. وی گفت: مسئله غزه و فلسطین، این بحران انسانی، و بی رحمی به کودک، جوان، پیر، بیمار را چگونه باید در تاریخ پاسخ داد؟ چگونه این ننگ را از تاریخ حذف خواهید کرد؟ دنیای مسیحیت چرا سکوت می کند؟ چرا از یک مشت مردم مظلوم بیچاره ای که در فلسطین گرفتار هستند حمایت نمی کنید؟
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: وجدان بشر کجا رفته؟ انسانیت کجا رفته ای دنیای مسیحیت؟ چرا تنها به دنبال زندگی خودتان هستید و به دشمن نهیب نمی زنید؟ این چه وضعی است که در غزه و دنیا به وجود آمده است؟ این پیام ولادت مسیح این است که دنیای مسیحیت به خود بیایید. پیام عیسی (ع) این است که از من پیروی کنید و مکتب صلح و آرامش را در پیش بگیرید.
وی ادامه داد: اسلام منادی همین عدالت و امنیت است. جوان های عزیز، فرزندان این کشور! مسیح بزرگ است. حضرت عیسی (ع) پیغمبری بزرگ است که قرآن آنچنان از او تجلیل می کند. آن وقت اسلام منادی صلح و آرامش را متهم می کنند که جمهوری اسلامی از تروریسم طرفداری می کند.
امامی کاشانی با اشاره به حدیثی درباره عیسی (ع) گفت: این حدیث از کتاب های قرون اول اسلام است. در این حدیث آمده است پیغمبر اکرم (ص) فرمود چگونه خواهد بود روزی که مسیح از آسمان نازل شود و امام شما از خود شما باشد. عیسی بن مریم از آسمان فرود خواهد آمد و امیر مسلمین که در روایات دیگر آمده، مهدی (عج) است، به حضرت عیسی (ع) می گوید بیا جلو بایست تا ما به تو اقتدا کنیم، اما حضرت عیسی (ع) می گوید نه شما باید امیر باشید. خدای بزرگ می خواهد امت اسلام بزرگ باشد و بنا بر عظمت اسلام است؛ لذا من به شما اقتدا می کنم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فرزندان اسلام، دانشگاهیان! هیچ مکتبی مانند مکتب اسلام نیست. اسلام با این عظمت منادی صلح است و توجه به اسلام و عشق به اهل بیت وظیفه اساسی ماست. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آلودگی هوای تهران خواستار توجه بیشتر به اثرات مضر آن شد و گفت: این آلودگی بویژه برای کودکان ضرر دارد. هم مسوولان مراقبت کنند و نگذارند فضا چنین باشد و هم کسانی که خودروهایشان آلاینده است آن ها را در این روزها بیرون نیاورند. امامی کاشانی در ادامه با اشاره به سالروز فرمان امام (ره) برای تشکیل سپاه حفاظت در فرودگاه ها اظهار کرد: سپاه در این عرصه شهدای زیادی داد و توانست موفق عمل کند. رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در نظرات یکی از خارجی ها می خواندم چرا بعضی در کارهایشان با جمع کم می توانند موفق باشند. یکی از عوامل آن مسئله پژوهش و اهمیت به آن در دنیاست، دیگر اینکه فرهیختگان همه با هم هستند و کار یکدیگر را از بین نمی برند. رهبر عزیزمان هم به این مسئله توجه ویژه ای دارند. دانشگاهیان، پژوهشگران! به پژوهش اهمیت بدهید و اخلاق، تقوا و تقویت را هم مدنظر داشته باشید تا دختران و پسران ما دامن پاک داشته باشند و به این راهی که می تواند به ما عزت دنیا و آخرت بدهد توجه بیشتری داشته باشند. امام جمعه موقت تهران در خاتمه گفت: باید همه با هم باشیم، اتحادمان را حفظ کنیم و در نظامی که ولایت، ولایت فقیه است، توجه داشته باشیم که مسیرمان را دقیق انتخاب کنیم تا کشورمان به سمت تعالی سوق پیدا کند.

نوشته شده در  چهارشنبه 87/10/18ساعت  4:17 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رد شبهات درباره قمه زنی و چند لینک مفید فقهی در باب حرمت قمه زنی
در غرب شیعه و عاشورا و امام حسین را فقط با خشونت وقمه کشی می شنا
نقد و بررسی فقهی-علمی مطالب منسوب به ایه الله نائینی وبرخی فقها
بدعت در مسیحیت منحرف که مبنای قمه زنی هم هست
[عناوین آرشیوشده]