سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 انتشار کتابچه فتاوای مراجع تقلید درباره قمه زنی

کتابچه ای باعنوان "برگی از بیداری حسینی" شامل فتاوای مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ حوزه علمیه قم در رد قمه زنی منتشر شد  به گزارش شبکه خبر، این کتابچه ای 12 برگی را دفتر فرهنگی فخرالائمه در قم و در تیراژ پنج هزار نسخه منتشر کرده است . در این کتابچه فتاوای آیات و مراجع عظام تقلید مخالف وجاهت دینی و شرعی قمه زنی در مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین (ع ) جمع آوری شده است.
فتوای مراجع عظام از جمله حضرت آیت
الله امام خمینی (ره) ، حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای، حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، حضرت آیت الله اراکی ، حضرت آیت الله میرزا جواد آقا تبریزی در رد قمه زنی در این کتابچه آورده شده است.  همچنین دیدگاه آیت الله مشکینی، آیت الله اردبیلی ، آیت الله جوادی آملی، آیت الله رضا استادی، آیت الله امینی، آیت الله محمد یزدی ، آیت الله حسین مظاهری ، آیت الله عباس محفوظی و آیت الله احمدی میانجی که با قمه زنی در مراسم های سوگواری ایام تاسوعا و عاشورا مخالفت کرده اند در این کتابچه آمده است .

http://www.irinn.ir/Default.aspx?TabId=55&nid=22046  8   بهمن 1385  

 

 

و به گزارش ایرنا  کتابچه فتاوای آیات ومراجع عظام تقلید در رد قمه‌زنی منتشر شد

کتابچه‌ای با عنوان "برگی از بیداری حسینی" شامل فتاوای مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ حوزه علمیه قم در رد قمه‌زنی منتشر شد. این کتابچه‌ای ‪ ۱۲برگی امروز یکشنبه از سوی "دفتر فرهنگی فخرالائمه(ع)" در قم ودر تیراژ پنج هزار نسخه منتشر شد.  در این کتابچه فتاوای آیات ومراجع عظام تقلید مخالف وجاهت دینی وشرعی قمه‌زنی در مراسم‌های عزاداری وسوگواری امام حسین(ع) جمع آورده شده است.   

فتوای مراجع عظام از جمله حضرت آیت الله امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله‌العظمی اراکی، آیت‌الله میرزا جواد آقا تبریزی در رد قمه زنی در این کتابچه آورده شده است.

همچنین نظرات آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله اردبیلی، آیت‌الله جوادی‌آملی، آیت‌الله رضا استادی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله محمد یزدی ،آیت‌الله حسین مظاهری، آیت‌الله عباس محفوظی وآیت‌الله احمدی میانجی که با قمه‌زنی در مراسم‌های سوگواری ایام تاسوعا وعاشورا مخالفت کرده‌اند در این کتابچه آمده است .

درمقدمه این کتابچه آمده است : ویژگی‌های علویون حسینی آن است که گوش به فرمان ولی حکومت‌اند ودر غیاب ولیعصر (عج) تابع نائب خاص آن حضرت، ولی فقیه می‌باشند. در ادامه مقدمه آمده است : علویون در هر شرایطی به دنبال رضای خدای خویش هستند و از اقتضائات اجتماعی و خوشامد دیگران پیروی نمی‌کنند و با تامل در طریق ودشمن شناسی، مراقب اعمال ورفتار خود هستند. در ادامه آمده است: علویون حسینی از ظالم نمی‌هراسند ومحافظه‌کار، سازش کار، فرصت طلب، فریبکار، اهل گناه وغرور، خودنمایی، شهوت، شهرت و قدرت نیستند.  نویسنده یا نویسندگان مقدمه عزاداری مومنان راستین را دور از اعمال جاهلانه وخرافی دانسته وآمده است : اسلام آمریکایی واموی که ممزوج با خرافات، جهل، فریبکاری است آنان را که در مسیر ولایت الهی، مراجع دین و شریعت نیستند، استحمار کرده ودر عزاداری آنان سنن جعلی و مرضی دشمنان اسلام وارد شده است .   نویسنده این کتابچه، قمه‌زنی را بدعتی ساختگی ذکر کرده و افزوده است :  این امر باعث شده که دشمن در رسانه‌ها وسایت‌های خبری خود، حیوانات وحشی را بهتر ازمادران شیعی جلوه دهند که بر سر بچه‌های خود قمه وتیغ می‌کشند.  نویسنده خاطر نشان کرده است : دشمنان اسلام با تهیه عکس از جاهلان قمه‌زن وتیغ زنان نادان ، کل شیعیان را تشنه خون دانسته و ما را بی‌تمدن، وحشی، خشن، عقب‌افتاده، بی‌منطق ومرده‌پرست معرفی می‌کنند. نویسنده حدیثی به نقل از امام حسین (ع) آورده است که امام گفته است : "ای شیعیان برای ما زینت ومایه سرافرازی باشید نه مایه ننگ ".  نویسنده مطلب با اشاره به فتوای امام خمینی (ره) در نهی قمه زنی در ادامه آورده است: مقام معظم رهبری نیز با فتوای قاطعانه خود، راه سوء استفاده را بر دشمنان اسلام بسته‌است ومراجع عظام تقلید نیز با فتاوای حکیمانه خود با مبارزه با این خرافه استعماری پرداخته‌اند.

قرار است این کتابچه در سطح کشور بویژه دراستان‌های قم، تهران، اصفهان، اراک، تبریز و سمنان توزیع شود.  این موسسه فرهنگی فعالیت خود را از سال ‪ ۸۰در عرصه‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و فقهی با مدیریت حجت‌الاسلام "احمد پناهیان" آغاز کرده است. /(خبرگزاری جمهوری اسلامی قم ، ایرنا۸۵/۱۱/۰۸  داخلی. فرهنگی. فتوا. قمه‌زنی)


نوشته شده در  دوشنبه 85/11/30ساعت  8:6 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رد شبهات درباره قمه زنی و چند لینک مفید فقهی در باب حرمت قمه زنی
در غرب شیعه و عاشورا و امام حسین را فقط با خشونت وقمه کشی می شنا
نقد و بررسی فقهی-علمی مطالب منسوب به ایه الله نائینی وبرخی فقها
بدعت در مسیحیت منحرف که مبنای قمه زنی هم هست
[عناوین آرشیوشده]