سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود کتاب ارزشمند «قمه زنی سنت یا بدعت» برای اولین بار در اینترنت از وب نویسنده کتاب

قَالَ مولانا امیرالمؤمنین، علی- علیه‌السلام: النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا؛ مردم دشمن آن چیزند که نمى‏دانند.

از زمانی که حقیر کتاب قمه زنی سنت یا بدعت را نگاشتم، افراد بسیاری در این وبلاگ نظر گذاشتند، که تعدادی از نظرات در مخالفت و تعدادی هم در موافقت با قمه زنی بود، اما آنچه در نظرات مخالفان قابل توجه بود- به غیر از توهین‌هایی که انجام می‌شد- عدم مطالعه‌ مطالب وبلاگ و یا کتاب حقیر بود. به صورتی که بعضی بدون توجه به استدلال ها و مطالب از پیش گفته شده، شبهاتی را مطرح می نمودند که جواب آن در مطالب وبلاگ آمده بود. خاطرم هست در جایی شخصی را دیدم که اعتراضاتی نسبت به کتاب من داشت، از او پرسیدم: آیا کتاب مرا خوانده‌ای؟ گفت: نه، اما می دانم، اشتباه گفته‌‌ای!(البته تعبیر او چیز دیگری بود که توهین آمیز بود)

از همین رو در اینجا حقیر برای اولین بار فایل پی دی اف کتابم را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهم تا شاید نقدها و اعتراضاتی که صورت می‌گیرد کمی منطقی تر و از سر علم باشد.

---------برای دانلود کتاب اینجا را کلیک کنید-----------  منبع:http://ghamezani.blogfa.com/post-89.aspx

 

معرفی اجمالی کتاب «قمه زنی سنت یا بدعت»: دراین کتاب که با رویکرد تحریف زدائی از عزاداری امام حسین نوشته شده به نقد و بررسی ابعاد مختلف فقهی، اجتماعی و سیاسی بدعت قمه زنی پرداخته می‌شود و واقعیت هایی درباره این عمل خرافی روشن گردیده است. همچنین تصاویری دلخراش از قمه زنی، که مورد سوء استفاده سایت های بیگانه قرار گرفته، در پایان کتاب آمده است.


نوشته شده در  دوشنبه 91/1/14ساعت  3:28 عصر  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()

مخالفت با قمه‌زنی، مخالفت با عزادارى نیست؛ مخالفت با ضایع کردن عزادارى است. عزادارى امام حسین را نبایدضایع کرد. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعى از اقشار مختلف مردم قم)

متأسفانه امروز «قمه زنی سنت یا بدعت؟» موضوعی است به صورت هدفمند توسط مخالفان اسلام ناب و انقلابی برنامه‌ریزی و تدارک دیده می‌شود، که هدف آن نیز چیزی جز ارائه چهره‌ای تحریف شده و غیر واقعی از انقلاب و مکتب تشیع به جهان نیست، انقلابی که اکنون تبدیل به چشم و چراغ تمام مستضعفین جهان شده است و مکتبی که قلوب تمام حقیقت‌جویان را به خود جذب نموده است.

شاید در قدیم و حتی چند سال پیش افرادی فقط بخاطر عشق به اهلبیت علیهم السلام و به صورت خودجوش مبادرت به این گونه امور می نمودند اما اکنون شاهد دست های پنهانی هستیم که دست‌ اندرکاران آن درصددند تا با استفاده از احساسات عوام جامعه و تحریک آن به اهداف شوم خود نائل گردند. جریانی که آشکارا مدعی می‌شود میان آنچه در کربلا صورت گرفته با آنچه فقه اهل بیت، علیهم‌السلام، می‌گوید تضاد وجود دارد و فتوا صادر می‌کند که در عزاداری سیدالشهدا، علیه‌السلام، جائی برای دخالت فقه و فقها وجود ندارد. جریانی که دیگر عملا هدف خودرا ضدّیت با دستور اکید رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای که قمه‌زنی را ممنوع اعلام نموده‌اند می داند.

در چنین شرایطی مسئولیت و وظیفه سنگین همه‌ی کسانی که به نحوی امکان روشنگری و تبیین واقعیت های دینی را دارند اینست که در جهت آگاه‌سازی مردم اقدام نموده و تمام توان خویش را در جهت شکستن حصار جهالت و خرافات به کار برند. و با پیرایه‌هائی که به بهانه عزاداری شهدای کربلا به دین و مذهب اهل بیت، علیهم‌السلام، بسته می‌شود مبارزه نمایند. زیرا طراحی این برنامه‌ها نشان می‌دهد عناصر کار کشته و با تجربه‌ای دست‌اندرکار تهیه‌ی آن بوده اند و برای رسیدن به هدف مورد نظر امکانات زیادی بکار گرفته شده و سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه‌ای نیز صورت گرفته است.

امروز شاهد آنیم که جریان آلوده‌ای «قمه زنی» را «حقیقت مظلوم» می‌نامد و برای احیا آن این‌همه سرمایه‌گذاری می‌کند و به خوبی می‌داند که اعتقادات مردم را چگونه می‌توان آماج حملات و ضربات قرار داد. از این حیث ذره‌ای تردید نباید کرد و با مدیریت فرهنگی مؤثر با جریاناتی که توسط دست‌هایی پنهان پدید آمده و مدیریت می‌شود و با اصل اسلام و نهضت عاشورا دشمنی دارند مقابله نمود.

کتاب «قمه‌زنی سنت یا بدعت؟» یکی از  این اقدامات فرهنگی است که چاپ اول آن در سال 1385منتشر و مورد توجه تمامی مردم متدین و ولایت مدار اصفهان قرار گرفت که با توجه به این استقبال گسترده با ویرایشی جدید در سال1386تجدید چاپ شد و در همان سال به چاپ ششم رسید که بحمدالله توانست قدری مؤثر واقع شود و با انجام مسابقه کتابخوانی و اقدامات فرهنگی برگرفته از آن در استان اصفهان، سال گذشته شاهد کاهش80درصدی قمه‌زنی در این استان بودیم.

همین نقش مؤثر کتاب منجر شد تا سال گذشته این کتاب به عنوان کتاب برگزیده همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب اصفهان و همچنین کتاب برتر بخش فقه و اصول چهارمین همایش اهل قلم استان اصفهان شناخته شود. چاپ هفتم این کتاب نیز امسال به همت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی منتشر می شود. خوشبختانه امروز  با گذشت دو سال از انتشار این کتاب جمع بسیاری از عزیزان با اقباس از آن توانسته اند کتابها و محصولات فرهنگی مؤثری را جهت مبارزه با این عمل خرافی ارائه کنند. که تلاش های همه آنها نیز متشکریم.علاقه مندان به تهیه کتاب می توانند با شماره تلفن های 222900-0311انتشارات گلبن و یا شماره تلفن3360686-0311 تماس حاصل فرمایند.

وبلاگ نویسندهhttp://ghamezani.parsiblog.com/788576.htm


نوشته شده در  چهارشنبه 87/10/18ساعت  5:34 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رد شبهات درباره قمه زنی و چند لینک مفید فقهی در باب حرمت قمه زنی
در غرب شیعه و عاشورا و امام حسین را فقط با خشونت وقمه کشی می شنا
نقد و بررسی فقهی-علمی مطالب منسوب به ایه الله نائینی وبرخی فقها
بدعت در مسیحیت منحرف که مبنای قمه زنی هم هست
[عناوین آرشیوشده]