سفارش تبلیغ
صبا ویژن


به گزارش پایگاه 598: به دنبال حمایت های همه جانبه انگلیس درترویج و گسترش قمه زنی در بین شیعیان و همچنین پخش مستندی در همین خصوص درBBC  فارسی که با انتشار سخنان یوسف صانعی در حمایت از این امر به همراه بود حال شبکه صدای آمریکا به رسالت خود در این خصوص عمل نمود.
شب گذشته VOA  در میزگردی خبری با موضوع آئین و سنت های عزاداری شیعیان تمام همت خود را برای گسترش بدعت قمه زنی در بین عزادارن به کار گرفت.این میزگرد با حضور مهدی خلجی از چهره ای منورالفکر فراری از ایران و همچنین حجت الاسلام! محمد هدایتی (دبیرکل جمعیت روحانیون سنتی ایران معاصر) در شبکه صدای آمریکا به نام " تحریف عاشورا"  برگزار گردید.
در ابتدا محمد هدایتی یکی از روحانیون ساکن واشنگتن و مدیر شبکه سلام که چندی است در پوشش ترویج عقاید شیعه به تفرقه افکنی بین مسلمانان و همچنین ترویج مسائل غلطی چون قمه زنی و برخی از بدعت های دیگر دینی فعالیت می نماید بیان داشت که : صدها کتاب و سخنرانی در خصوص اصالت عمل قمه زنی در عزاداری های ما دیده می شود و حکومت ایران با ممانعت از قمه زنی در اصل مقابل شیعه ایستاده است.
محمد هدایتی از کارشناسان دینی صدای آمریکا افزود: با نگاهی بر آیات قرآن می بینیم که ریشه قمه زنی در قرآن آمده است . این روحانی نما با تحریف آیاتی از کلام الله مجید تمام تلاش خود را برای تطبیق دادن موضوع قمه زنی با آیات قرآن به کار گرفت.
بیان این مسئله آنقدر سطحی بود که صدای کارشناس دیگر این برنامه را نیز درآورد. مهدی خلجی  که با عنوان کارشناس امورد دینی در این برنامه حضور داشت نتوانست سکوت خود را در برابر سخنان بی مبنای روحانی واشنگتنی حفظ کند و بیان کرد: سخنان آقای هدایتی غلط می باشد و به نوعی تحریف قرآن است.
در ادامه این برنامه با معرفی قمه زنی به عنوان سنت قدیمی شیعیان، قمه زنی را عامل گسترش روحیه شجاعت و ایثار و فداکاری عنوان نمودند و اعلام داشتند که به همین منظور قمه زنی در آمریکا آزاد می باشد و شیعیان به راحتی می توانند در خیابان های آمریکا به عزاداری و قمه زنی بپردازند.
این سخنان در حالی است که چندی است که دولت آمریکا در حال سرکوب و دستگیری معترضان به سیاست های اقتصادی ایالات متحده در خیابان های آمریکا می باشد و همچنین محدودیت های فراوان آمریکا برای مسلمانان این کشور از هیچ کسی پوشیده نیست.
نکته قابل توجه برنامه های محرم امسال شبکه های ماهواره ای حمایت همه جانبه رسانه های انگلیسی و آمریکایی از قمه زنی می باشد که چرایی این حمایت توسط شبکه های ماهواره ای که در طول سال تمام تلاش خود را برای ترویج بهائیت و فرقه های انحرافی به کار می گیرند جای سوال دارد؟
همچنین چند روز پیش نیز بی بی سی فارسی با پخش مستندی در خصوص قمه زنی تمام همت خود را برای عمومی جلوه دادن قمه زنی در بین شیعیان ایران به کار گرفت. این رسانه انگلیسی با بیان شیوه های گوناگون عزاداری در ماه محرم،جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مخالف این سنت دیرینه! شیعیان معرفی نمود.
لازم به ذکر است که همه مراجع و علمای شیعه همواره بر پرهیز از هرگونه اقدامی که موجب وهن شیعه می‌شود تاکید داشته‌اند و یکی از مهم‌ترین این مسائل که همواره بر نهی از آن تاکید شده قمه‌زنی است.

موج اول مبارزه با قمه زنی برای نخستین بار توسط علامه سید محسن امین(ره) شروع شد که ایشان با انحرافات عملی در عزاداری به مبارزه پرداخت.بعد از این اقدام برخی از مردم در برابر نظرعلامه برخاسته و هیاهو برپاساختند و ناآگاهان را به هیجان آوردند. دراین هنگام آیت‌الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی که در آن زمان مقام ریاست تامه و مرجعیت عامه را داشته به طرفداری از امین عاملی پرداخت و در فتوایی به صراحت اعلام کرد: «همانا استفاده از امثال شمشیر، زنجیر و... که در دسته‌ها و مواکب عزاداری عاشورا رایج شده، قطعا حرام و غیر شرعی است.طولی نکشید که این فتوا هم موجب اختلافات و سر وصدای شدیدی شد، اما هیچگاه آیت‌الله اصفهانی از فتوا و عقیده خود کوتاه نیامد.

موج دوم مبارزه توسط حضرت امام خمینی(ره) شروع شد و امام به مقابله با قمه زنی و امثال آن پرداخت و با صدور حکمی همگان را از قمه‌زنی نهی کرد. در پی این حکم، علمایی چون آیت‌الله شهید محمد باقر صدر و شهید مطهری و جمعی از علما به حمایت از نظر این اقدام پرداختند و این اقدام و اعمال را محکوم کردند.شهید مطهری صراحتا در حمایت از این حکم امام اعلام کرد: «تیغ، قمه و قفل زدن از افکار غلطی است که هیچ ارتباطی با اهداف امام حسین(ع) ندارد».
موج سوم مخالفت با این اقدام پس از حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد قمه زنی و حمایت مراجع عظام و علما از آن شروع شد.مقام معظم رهبری در خرداد سال73 در جمع روحانیون استان کهگیلویه و بویر احمد قمه زنی را جریانی انحرافی دانستند و خواستار زدودن این حرکات وهن آمیز از ساحت مقدس عزای حسینی شدند.بعد از صدور این حکم حتی عده‌ای که قبلا این عمل را جایز دانسته بودند بر لازم الاتباع بودن حکم رهبری فتوا دادند که از این میان می‌توان به آیت‌الله اراکی و آیت‌الله فاضل لنکرانی اشاره کرد.
کدخبر: 29480
تاریخ انتشار: 16 آذر 1390
وقتی BBC فارسی مروج قمه زنی بین شیعیان می شود!
شب گذشته بی بی سی فارسی با پخش مستندی در خصوص قمه زنی تمام همت خود را برای عمومی جلوه دادن قمه زنی در بین شیعیان ایران به کار گرفت.این رسانه انگلیسی با بیان شیوه های گوناگون عزاداری در ماه محرم،جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مخالف این سنت دیرینه! شیعیان معرفی نمود.بی بی سی فارسی در این مستند اقدام به آسیب شناسی عزاداری های ماه محرم در اقوام مختلف نمود و آیت الله خامنه ای را به عنوان مخالف اصلی و عامل برخورد با این سنت! عزاداری معرفی کرد.
این بنگاه خبر پراکنی در ادامه با انتشار سخنان یوسف صانعی که در چند سال گذشته به علت مواضع و سخنان دشمن پسند اش مورد انتقاد بسیاری از علما و فضلای حوزه های علمیه قرار گرفته است سعی نمود بدعتی را که اکثریت علمای شیعه برای آن حرمت قائل شده اند را سنت دانسته و از زبان این مرجع فتنه گران قمه زنی را عشق بنامد.
این حمایت بی بی سی فارسی از عملی که مستند دینی نداشته و از دیرباز مورد انتقاد و مخالفت علمای شیعه بوده است که حتی برخی آن را اقدام انگلیس برای معرفی کردن جلوه ای خشن از شیعیان در جهان می دانند در واقع تداوم حمایت دولت انگلستان از بدعت های فراوانی است که خود عامل گسترش آن بوده است.
در تاریخ شیعه از کلام بزرگان در خصوص دخالت مستقیم انگلیس در ترویج قمه زنی در بین شیعیان این چنین آمده است:
1- علامه محمد جواد مغنیه، از علمای بزرگ عراق، در کتاب تجارب خود، بحثی دارد تحت عنوان «کفن‏هایی برای زنده‏ها»؛ هنگامی که از عالمی فلسطینی دربارة نظر علمای فلسطین نسبت به شیعه سوال می‏کند، می‏نویسد:همانا سبب اصلی این تفرقه‏ای که میان مسلمین ایجاد شده است، استعمار و ایادیش هستند؛ بدین طریق که آنها دائما مسلمانان را با هر وسیله‏ای که شده تحریک و تجهیز نموده و در مقابل هم قرار می‏دهند. از جملة این راه‏ها، این بود که دولت انگلیس در ماه محرم، هزار کفن به قمه‏زنان هدیه نمود و هنگامی که دولت آمریکا از آن با خبر شد، برای آن که فرصت را از دست‏ندهد، دو هزار کفن به آنها هدیه نمود. (محمد جواد مغنیه، تجارب، ص 449 و 450)
2- در خصوص نقش سفارت‏های کشورهای استعماری در ورود و گسترش این‏گونه سنت‏ها به کشورهای اسلامی- از جمله عراق- منتشرشده است، در اینجا به سندی که محقق و جامعه‏شناس عراقی «ابراهیم الحیدری» در کتاب Sozioloyie آورده است، اشاره می‏کنیم: سفیر انگلیس در بغداد بعد از جنگ جهانی دوم و هم‏زمان با کاهش مواد غذایی و افزایش قیمت‏ها در بازار، مقدار زیادی چای و سیگار مورد نیاز هیئت‏ها و مجالس عزاداری را از طریق شخص ثالثی به بعضی از مسؤولین هیئت‏ها تقدیم کرد؛ جالب اینکه به این هیئت‏ها مقدار زیادی پارچة سفید هم برای استفاده در مراسم قمه‏زنی داده شد.( Ibrahim Al-Haidari, Sozioloyie. P. 176)
3- دکتر تیجانی نیز در کتاب «اهل بیت(علیهم السلام)؛ کلید مشکل‏ها» در این‏باره می‏نویسد:یکی از علمای گذشته می‏فرمود : شمشیرهایی که در گذشته شیعیان آن را در برابر ظالمان بلند می‏کردند، امروز برای زدن به سرهای خود، از آن استفاده می‏کنند. تاجایی که انگلیسی‏ها مقدار زیادی شمشیر، در میان دسته‏های عزاداری - در کربلا- تقسیم می‏کردند. (دکتر محمد تیجانی، اهل بیت کلید مشکل ها، ترجمه سید محمد جواد مهری، ص 186)
منبع: سایت الف، کد مطلب: 132540 تاریخ انتشار: شنبه12 آذر1390 ساعت 19:37
مطالب مرتبط:
*قمه زنی، عزاداری دشمن پسند
*متن کامل کتاب دست پنهان در نقدقمه زنی+عکس دست نوشته های علمای عظام شیعه
*پاسخ های فقهی به شبهات صانعی و دیگر طرفداران قمه زنی از لسان علمای بزرگ شیعه
*عکاس لهستانی:محرم فقط قمه‌زنی نیست
*مخالفت با نظر مراجع در یک شبکه شیعی + فیلم
*BBC مروج قمه‌زنی بین شیعیان است
*تداوم حمایت از قمه زنی در رسانه های دولت انگلیس
*میزگرد VOA برای تطهیر و ترویج قمه زنی در بین شیعیان
*کاهش شدید قمه زنی در خمینی شهر اصفهان
*توضیحات دوباره آیت‌الله وحید خراسانی درباره قمه زنی و عزاداری
*مخالفت جدی علمای بزرگ شیعه ازصدسال پیش با هرنوع بدعت و وهن وعمل مضربه نام عزاداری
*متنی مستند:سایقه جدی تحریم قمه زنی توسط علمای بزرگ شیعه
*متن فتاوای علمای جامعه مدرسین در سایت جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم

نوشته شده در  دوشنبه 91/1/14ساعت  3:24 عصر  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()

مطلبی کاملاجدیدازعراق امروز؛پشت صحنه قمه زنی:دفاع سفارت انگلیس درعراق ازقمه زنی!

یکی از دوستان که خیلی در تیار صدر آشنا دارد،در یکی از مجالس برای من علت جلو گیری نکردن ازقمه زنی عراق در محرمی که گذشت را گفت: چند هفته قبل از ماه محرم مکتب مقتدی صدر بیانیه ای صادر کردند که تطبیر (قمه زنی در عربی را تطبیر گویند) ممنوع است و اگر حلقه های قمه زنی را دیدیم با اسلحه گرم از آنها جلوگیری می کنیم. ولی در ششم محرم سفارت انگلیس با ارسال نامه اى به وکلای تیار شیرازی و مؤیدین قمه زنى حمایت خود را از قمه زنی اعلام می کند و به آنها وعده می دهند که نیروهای انگلیسی سلامت قمه زنان در یوم العاشر محرم را تضمین می کنند! ببینید چگونه انگلیس از بدعت دفاع می کند!! منبع:‏سایت کانون گفتمان قرآن:http://www.askquran.ir/showthread.php?t=7673
اکنون چندین نمونه دیگرکه کاملا مستندند، را به نقل ازچاپ هشتم کتاب دست پنهان می آورم:
دشمن ازقمه‏زنی برضدتشیع استفاده می‏کند؛ خاطرات مستند چندتن ازعلما وصاحب‏نظران جهان اسلام را از دستهای پنهانی که ترویج این‏گونه رفتارها رادرکشورهای اسلامی به‏عهده داشته‏اند، بشنویم؛

1. عراق:علامه محمدجوادمغنیه، از علمای بزرگ عراق، در کتاب تجارب خود، بحثی دارد تحت عنوان «کفن‏هایی برای زنده‏ها»؛ هنگامی که از عالمی فلسطینی دربارة نظر علمای فلسطین نسبت به شیعه سوال می‏کند، می‏نویسد:همانا سبب اصلی این تفرقه‏ای که میان مسلمین ایجاد شده است، استعمار و ایادیش هستند؛ بدین طریق که آنها دائما مسلمانان را با هر وسیله‏ای که شده تحریک و تجهیز نموده و در مقابل هم قرار می‏دهند. از جملة این راه‏ها، این بود که دولت انگلیس در ماه محرم، هزار کفن به قمه‏زنان هدیه نمود و هنگامی که دولت آمریکا از آن با خبر شد، برای آن که فرصت را از دست‏ندهد، دو هزار کفن به آنها هدیه نمود.[1]   

در خصوص نقش سفارت‏های کشورهای استعماری در ورود و گسترش این‏گونه سنت‏ها به کشورهای اسلامی- از جمله عراق- منتشرشده است، در اینجا به سندی که محقق و جامعه‏شناس عراقی «ابراهیم الحیدری» در کتاب Sozioloyie آورده است، اشاره می‏کنیم: سفیر انگلیس در بغداد بعد از جنگ جهانی دوم و هم‏زمان با کاهش مواد غذایی و افزایش قیمت‏ها در بازار، مقدار زیادی چای و سیگار مورد نیاز هیئت‏ها و مجالس عزاداری را از طریق شخص ثالثی به بعضی از مسؤولین هیئت‏ها تقدیم کرد؛ جالب اینکه به این هیئت‏ها مقدار زیادی پارچة سفید هم برای استفاده در مراسم قمه‏زنی داده شد.[2]

دکتر تیجانی نیز در کتاب «اهل بیت(علیهم السلام)؛ کلید مشکل‏ها» در این‏باره می‏نویسد:یکی از علمای گذشته می‏فرمود : شمشیرهایی که در گذشته شیعیان آن را در برابر ظالمان بلند می‏کردند، امروز برای زدن به سرهای خود، از آن استفاده می‏کنند. تاجایی که انگلیسی‏ها مقدار زیادی شمشیر، در میان دسته‏های عزاداری - در کربلا- تقسیم می‏کردند.[3]

2. جمهوری آذربایجان: کسى که بامسائل کشور شوروى سابق و این بخشى که شیعه‌نشین است - جمهورى آذربایجان - آشنا بود، مى‌گفت: آن زمان که کمونیست‏ها بر منطقه‌ى آذربایجان شوروى سابق مسلّط شدند، همه‌‏ی آثار اسلامى را از آن‌جا محو کردند. مثلاً مساجد را به انبار تبدیل کردند، سالن‏هاى دینى و حسینیه‌ها را به چیزهاى دیگرى تبدیل کردند و هیچ نشانه‌اى از اسلام و دین و تشیّع باقى نگذاشتند. فقط یک چیز را اجازه دادند و آن، قمه زدن بود! دستورالعمل رؤساى کمونیستى به زیردستان خودشان این بود که مسلمانان حق ندارند نماز بخوانند، نماز جماعت برگزار کنند، قرآن بخوانند، عزادارى کنند، هیچ کار دینى نباید بکنند؛ اما اجازه دارند قمه بزنند! چرا؟ چون قمه زدن، براى آنها یک وسیلة تبلیغ بر ضدّ دین و بر ضدّ تشیع بود. بنابراین، گاهى دشمن از بعضى چیزها، این گونه علیه دین استفاده مى‌کند. هر جا خرافات به میان آید، دین خالص بدنام خواهد شد.[4]

3. بنگلادش: یکی از علمای مجتهد بنگلادشی که زمانی از شاگردهای ما بوده‏اند، برای من گفت: علت اینکه بنگلادش از پاکستان جدا شد، این بود که بنگلادش کاملا سنّی‏نشین بود، اما در پاکستان فرهنگ شیعه غلبه دارد... ولی رفته رفته پیشرفت مذهب تشیع در آنجا شروع شد. او می‏گفت شیعه مقداری در آنجا اوج گرفت. گروهی(؟!) از پاکستان به بنگلادش آمدند؛ به‏عنوان اینکه شیعه دارد پیشرفت می‏کند، پس باید اقامة شعائر حسینی هم در اینجا به نحو احسن و اکمل انجام بپذیرد!    برخی پاکستانی‏ها در عاشوراء از این زنجیرهایی که سرش چاقو دارد به پشت خود می‏زنند؛ ایشان برای من گفت: یک وقت دیدیم پیشرفت تشیع توقف کرد. متوجه شدیم که علت آن، این‏گونه کارهاست.[5]

4. ایران: اینکه من می‏گویم دست بیگانگان در میان است، شخص ثقه‏ای نقل کرد؛ گفت در مشهد در یکی از سالها،یک وقت دیدیم، از طرف یکی از سفارتخانه‏های خارجی آمدند، قمه‏های نو در میان بعضی عزاداران تقسیم می‏کنند؛ همه‏اش سفید؛ برّاق؛ یک شکل!    آیا این سفارتخانة خارجی دلش برای ما سوخته که عزاداری کنیم؟! یا اینکه می‏خواهد اینها را نشان بدهد و بگوید: اینها وحشی هستند؟![بیگانگان] برای اینکه اسلام را خرافی جلوه دهند، و نسل فرهیختة دانشمند را از اسلام دور کنند، می‏آیند خرافات را مخلوط می‏کنند؛ مسائلی که جزء دین نیست، جزء دین می‏کنند؛ در عزاداری‏ها دخالت می‏کنند؛ شکل عزاداری را عوض می‏کنند.    مسئلة قمه‏زنی که در هیچ زمانی در زمان معصومین نبوده، می‏آیند این را رایج می‏کنند، تا مردم را در نظر بیگانه‏ها خرافی جلوه دهند.  یک فیلم درست کرده‏اند در یکی از کشورهای خارجی، به‏ نام فیلم «فتنه» در کشورهای مختلف نشان دادند؛ گفتند: بیائید تماشا کنید؛ ببینید مسلمانها این‏اند: آدم کشند؛ خودزن‏اند! فیلم مرکب از سه بخش بود... بخش سوم، منظرة قمه‏زدنهاست؛ سر بچه را قمه می‏زند؛ خودش را قمه می‏زند، لباس سفیدشان، تمام مملو از خون نشان می‏دهد!  ...عزاداری سیدالشهداء از افضل قربات است؛ کیمیاست؛ وسیلة حل مشکلات است؛ اما کاری که مردم را از اسلام دور نکند...[6]

منابع و پاورقی ها: 

[1]. «إنّ السبب لهذه التفرقه هو الاستعماروعلماء الاستعماریثیرونها ویغذّونهابکل وسیله-ومن هذه الرسائل إنّ الانجلیزیهدون ألف کفن فی شهرالمحرم للضاربین أنفسهم بالسیوف والسلاسل، وأرادت أمریکا أن لاتفوتهاالفرصة فأهت هؤلاءألفی کفن»(محمدجوادمغنیه،تجارب،ص449 و450)

[2] .Ibrahim Al-Haidari, Sozioloyie. P. 176

[3] . دکتر محمد تیجانی، اهل بیت کلید مشکل ها، ترجمه سید محمد جواد مهری، ص 186

[4] - بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ مردم در صحن امام خمینى(ره) مشهد مقدس رضوى 01/01/1376

[5] . مصاحبه با آیت الله محمد هادی معرفت، عاشورا، عزاداری، تحریفات، ص 528 ؛ ص 519

[6] . بخشی ازسخنرانی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی درحرم مطهرحضرت معصومه(سلام الله علیها)،نهم رمضان1430

‏--- سایت کانون گفتمان قرآن:http://www.askquran.ir/showthread.php?t=7673 

---- و وبلاگ کتاب دست پنهان: http://www.dastepenhan.blogfa.com/post-15.aspx


نوشته شده در  چهارشنبه 87/10/18ساعت  4:36 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()

انحطاط تمدن غرب، اتوبوس‏های لندن وجود خدا را زیر سوال می‏برند!
در ماه ژانویه، تعدادی از اتوبوس‏های قرمز رنگ معروف لندن، حامل شعار تبلیغی جدیدی خواهند بود که وجود خدا را زیر سوال می‏برند.به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از بی.بی.سی، در ماه ژانویه، تعدادی از اتوبوس‏های قرمز رنگ معروف لندن، حامل شعار تبلیغی جدیدی خواهند بود که وجود خدا را زیر سوال می‏برند.این فعالیت تبلیغاتی ضد دینی و غیرعادی را یکی از زنان کمدین بریتانیا سازمان داده است و برای انجام این تبلیغ، تاکنون کمک‏های مالی قابل توجهی را نیز از افراد و سازمان‏های ضد دین، دریافت کرده است. اتوبوس‏های بزرگ قرمز رنگ، نمادهایی از لندن هستند و به طور معمول روی آنها آگهی‏هایی برای تبلیغ فیلم‏ها، تئاترها، پوشاک و محصولات آرایشی به چشم می‏خورد؛ ولی در سال جدید، این اتوبوس‏ها حامل پیامی کاملا متفاوت خواهند بود. شعاری که با حروف درشت در دو طرف اتوبوس‏ها نصب خواهد شد و می‏گوید: "احتمالا هیچ خدایی وجود ندارد. همین الآن به نگرانی‏ها پایان بده و از زندگی لذت ببر".
«آدریانه شرین»، نویسنده نمایش‏های کمدی، که این فعالیت تبلیغاتی را شکل داده است، می‏گوید: این اقدام، پاسخ به آگهی‏هایی است که در طول تابستان برای تبلیغ مسیحیت روی اتوبوس‏ها به چشم می‏خورد و وب‏سایتی را تبلیغ می‏کرد که به مردم هشدار می‏داد هر کس خدا را تکذیب کند، محکوم خواهد شد تا برای ابد در جهنم عذاب بکشد.
در ماه اکتبر، شرین برای انجام این فعالیت ضد دینی، خواستار دریافت کمک‏های مالی شد تا بتواند فعالیت هشت هزار دلاری خود را تامین مالی کند. وی بلافاصله از حمایت‏های انجمن Humanist (انسان گرا) بریتانیا و «ریچارد داوکینز»، مبلّغ خداناباوری (atheism) و نویسنده کتاب "توهم خدا" برخوردار شد.وی که بیش از ??? هزار دلار برای این فعالیت خود جمع‏آوری کرده، ایده گسترش این تبلیغات در دیگر شهرهای بریتانیا را نیز در سر می‏پروراند.شرین می‏گوید فعالیت تبلیغی او می‏تواند باورهای مردم را تغییر دهد. او می‏گوید: ما می‏خواهیم موضوع خداناباوری را به یک جریان فکری مستقل تبدیل کنیم تا مردم بپذیرند که "خداناباور" بودن، اشکالی ندارد.نکته قابل توجه اینکه «آدریانه شرین» اعتراف می‏کند که مردم و جامعه در حال حاضر چنین موضوعی را نمی‏پذیرند و آنرا غیرعادی می‏دانند.شایان ذکر است که واکنش مسیحیان به این فعالیت ضد دینی، به طور تعجب‏بر‏انگیزی مثبت بوده است. کلیسای بریتانیا گفته است که از حق هر کس برای ترویج مذهب یا دیدگاه فلسفی خود، دفاع می‏کند.

نوشته شده در  چهارشنبه 87/10/18ساعت  3:32 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()

***تهاجم حیوانی و وحشیانه صهیونیست های رذل به مسلمانان عزیز فلسطین را هم به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و امت نوع دوست ایران اسلامی تسلیت می گویم. به وضوح پیداست که شمر امروز صهیونیست ها و امریکا و هم پیمانان غربگرای انها در ایران و سایر بلاد مسلمین هستند که حاکمیت مسلمانان هویت مدار را تاب نمی آورند و طرفدار حاکمیت امثال محمود عباس و غربگراهای اصلاح طلب ایرانی در مجامع اسلامی هستند.*** 

  خبرگزاری‌های غربی القا کردند:
قمه زنی بخش جدایی‌ناپذیر عزاداری شیعیان است!

 اغلب خبرگزاریهای غربی در گزارش از عزاداری روز گذشته کربلا به پر رنگ کردن قمه زنی برخی زائران پرداخته و این عمل را به عنوان جزیی از عزاداری شیعیان القا کردند. به گزارش رجانیوز، خبرگزاری فرانسه به آدرس:http://www.afp.com/english/news/stories/080119125557.6gs71a5l.html 

در گزارشی از کربلا به مناسبت عاشورای حسینی به تشریح صحنه هایی از قمه زنی در محل شهادت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان پرداخت و نوشت:‌ دسته های عزاداری امام حسین (ع) که خالصانه برای شهادت امام خود عزاداری می کردند، امروز با مراسم قمه زنی هزاران هوادار شیعه به صحنه ای پر خون تبدیل شد.  این خبرگزاری در حالی که می کوشید قمه زنی را به عنوان بخش جدایی ناپذیر عزاداری شیعیان نشان دهد، افزود: مراسم قمه زنی نقطه اوج عزاداری در 10 روز ماه محرم است که امروز شنبه و در روز دهم عزاداری ها، جمع کثیری از هوداران امام حسین (ع) را به کربلا کشانده است؛ شهری که حرم امام سوم شیعیان را که در سال 680 میلادی به شهادت رسید، در خود جا داده است.

Iraqi Shiite men cut their scalps with machetes as they take part in the Ashura religious ritual in  Najaf ©AFP -Joseph Eid

بر اساس آمارهای رسمی، 2 میلیون زائر زن و مرد که همگی سیاه می پوشند، برای عزاداری به کربلا آمده اند. خبرگزاری فرانسه نوشت: امروز شنبه در روز آخر این مراسم از صبح زود صدای شیپورها و طبل ها در اطراف حرم امام حسین (ع) و بردارش عباس(ع) به گوش می رسید و آغاز یک روز دیگر عزاداری، سینه زنی و دعا و نیایش بود اما بر خلاف روزهای قبل، عزاداران امروز در زیر پرچم های سبز و سرخ لباس های سیاه خود را با لباس های بلند سفید به نشانه قربانی کردن خود عوض کرده اند و به محض آن که اولین اشعه های صبح بر روی گنبدهای طلایی دو حرم کربلا افتاد، رقصی موزون با آهنگ طبل ها را آغاز کردند و با لبه تیز چاقوهای بزرگ خود بر فرق سرشان می کوبند. این خبرگزاری با تأکید بر این که قمه زن ها در زیر نگاه دهها هزار عزادار شیفته و مجذوب، خود را خون آلود می کنند، اضافه کرد: یکی از این قمه زن ها که از این عمل عجیبی که انجام می دهد احساس تسلی پیدا کرده است. او که سر و صورتش با خون پوشیده شده است، می گوید: این کار را به خاطر امام حسین(ع) انجام می دهم. برای او که قربانی شد خون گریه می کنم. AFP در ادامه به تشریح واقعه کربلا پرداخت و نوشت: از زمان شهادت امام حسین(ع) که در جنگی نابرابر همچون یک قهرمان کشته شد او نماد مبارزه و عدالت طلبی در برابر خودکامگی و مبارزه خیر و شر است. علی صدیق مهندسی اهل کربلا در توضیح قمه زنی در حالی که لبخند به لب دارد می گوید: این لکه های خون مدال هایی برای ورود به بهشت است. با این حال روحانیون شیعه نظر واحدی درباره قمه زنی ندارند و برخی معتقدند این کار از تشیع تصویری خشونت آمیز و واپس گرا ارائه می دهد.

 خبرگزاری صهیونیستی رویترز هم به آدرس:  http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSL1880448320080119 در گزارشی از مراسم روز عاشورا نوشت: در میان عزادارن در کربلای معلا تعدادی با پوشیدن کفن و بادر دست داشتن شمشیر اقدام به قمه زدن نمودند بقیه بر طبلها می زدند و عده زیادی نیز اقدام به سینه زنی می کردند.

این خبرگزاری که عکسهای متعددی از قمه زنی نیز منتشر کرده است، در بخش دیگری از این گزارش نوشت: مراسم عزاداری شیعیان با شرکت بیش از 5/2 میلیون زائر در روز شنبه با ایجاد تدابیر امنیتی شدید توسط پلیس عراق در جنوب شهرکربلا بدون هیچ حادثه ای به پایان رسید ولی در قسمت شمالی باعث شد که 9 نفر از زائرین به شهادت برسند. ژنرال نجیم عبدالله گفت: تعداد 7 نفر ازعزاداران شهر تل عفر در 420 کیلومتری شمال غربی بغداد هدف حمله راکت های کاتیوشا قرار گرفتند که طی آن 7 نفر از آنها شهید شدند. رویترز ادامه داد: در شمال کرکوک بمبی که در مقابل یک مسجد جاسازی شده بود باعث شهادت 2 نفر از عزاداران شد. بنا براظهارات همین منبع، درگیری های پراکنده بین نیروهای امنیتی و شیعیان منتظر قائم در روز شنبه در جنوب شهربصره و الناصریة درست یک روز بعد از حمله نیروهای مسلح پلیس به عزاداران صورت گرفت، که از تعداد دقیق تلفات خبری در دست نیست. روز جمعه در پی یورش تفنگداران معروف به " سربازان آسمانی" به این دو شهر باعث شهادت نزدبک به 70 نفر و صدها مجروح شد. در کربلا به علت تدابیر شدید امنیتی در خیابان ها و گذر گاه ها که توسط ماموران اجرا شده بود در روز دهم عاشورا، حادثه ای که حدود 1300 سال پیش در کربلا اتفاق افتادکه باعث به شهادت رسیدن نوه پیامبر اسلام محمد مصطفی (ص) انجامید. در پی برگزاری بدون خون ریزی در این شهر نوری مالکی نخست وزیر عراق از همکاری بین زائران و نیرو های امنیتی تشکر کرد و آن را تحسین انگیز خواند.  بنا بر اظهارات تعداد زیادی از زائران، چنین مراسم عزاداری که بدون هیچ گونه خون ریزی به پایان رسیده است، در تاریخ سالگرد عزاداری روز عاشورا تقریباً بی سابقه بوده است که این امر نشان می دهد که اوضاع عراق رو به سوی بهبودی و پیشرفت دارد. بنا بر گفته علی حمید 30 ساله از اسکندریه در نزدیکی شهر بغداد "بیشتر خوشحالی من از آنجاست که این امنیت ایجاد شده باعث جمع شدن عزاداران از سراسر جهان در کربلا شده است که می توانند به راحتی برای مراسم عزاداری به فرایض خود بپردازند." این خبرگزاری انگلیسی در پایان می افزاید: شهادت امام حسین (ع) به علت نزاع میان سنی و شیعیان دو فرقه از مسلمانان بر سر جانشینی پیامبر(ص) در سمال 680 میلادی رد کربلا رخ داده است. موج اختلا فات بعد از همه آمریکا در سال 2003 شتاب بیشتری گرفت که باعث کشته شدن هزاران نفر شده است و لی در ماه های اخیر این روند کمی آرامتر شده است. تعداد 2500 مأمور پلیس مسوولیت امنیت در شهر کربلا، در 110 کیلومتری شهر بغداد راه به عهده داشتند که از طریق هوا نیز بوسیله هلی کوپتر ها حمایت می شدند. "سربازان آسمانی " توسط مردی که ادعا می کرد حضرت مهدی(عج) است اولین بار در نجف اعلام هویت کرد و با نیروهای امنیتی عراق درگیر شده و باعث کشته شدن تعدادی از طرفین گردید.


نوشته شده در  سه شنبه 86/11/16ساعت  4:45 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()

 

شرح مفصل تری از شگردهای بی.بی.سی در گزارش جهت دار و هدفمند و محرف از عاشورای ۱۴۲۸

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر تا پیش از این برخی ناآشنایان به روش حساس مراجع در فتوا دادن، شکی در حرمت برخی انحرافات عزاداری داشتند، با رویکرد یازده و دوازده محرم 1428 سایت بی.بی.سی  نسبت به این مسئله، جای هیچ شکی باقی نمی ماند. این سایت رسمی با بزرگ کردن گوشه های فرعی و انحرافی عزاداری شیعیان دنیا، اهداف ناجوانمردانه خود را تعقیب می کند. با دقت در صفحات مختلف و خبرسازی های جهت دارانه بی.بی.سی، شاهد بودیم که این رسانه جاعل قمه زنی و تیغ زنی و زنجیرهای تیغ دار و علم کشی و علامت برداری و شمایل برداری و تعزیه خوانی و گِل مالی بدن توسط عزاداران را بزرگ کرده است!؟ هرچه بیشتر گشتم هیچ اشاره ای به برگزاری جلسات پرخیر و برکت سخنرانی های معرفت جویانه و ظلم ستیزانه و آگاهی بخش و مداحی های عمیق و اشعار حماسی عاشورایی نشده بود، ولی در خبرهایی سابقا مداح غلو کننده ای چون سید ذاکر را بزرگ کرده بود!

دریغ از حتی یک بار اسم بردن از اساتید پرکاری چون پناهیان و رحیم پور ازغدی و انصاریان و فلاح زاده و عالی و نقویان و سید احمد خاتمی و علامه مصباح یزدی و آیه الله جوادی آملی و ...! حتی مداحان معروف و خبرسازی چون حاج منصور ارضی و حدادیان و طاهری و کریمی و ... هیچ جایگاهی در این رسانه مامانی! نداشتند. معلوم است که بی.بی.سی دروغ می گوید و رسانه صرف نیست؛ بلکه نوکر بی اختیار زرسالاران حاکم بر سیاستمداران انگلیس است. حتی مراسم بسیار زیبای مادران عاشورایی و راهپیمایی خانوده های کودکان شش ماهه در این رسانه بازتابی نداشت. حتی در مواردی خصوصا در قسمت مثلا نظرات خوانندگان بی.بی.سی می بینیم که  اصل اسلام یا اساس عزاداری بر امام حسین (علیه السلام) را به دلیل خرافاتی و خشن بودن، انکار کرده بودند!؟  به طور واضحی این رسانه غربی سعی در گسترش بدعت ها و خرافات و کمرنگ کردن وجهه های معرفتی- عقلی- عشقی قیام عاشورا داشت. البته در برخی موارد هم سعی در پر رنگ کردن جنبه عشقی این قیام و زدودن پیام های سیاسی و ظلم ستیزانه عاشورا داشت. در مواردی هم  عاشورا را با چهارشنبه سوری و دختر بازی و دیگر مراسم خرافی مقایسه و تطبیق کرده بود تا از شان عاشورای حسینی بکاهد؛ حتی بعضا چهارشنبه سوری را اصیل و عاشورا را سنتی عربی جلوه داده بود!؟ نکته مهم دیگر این بود که این رسانه سعی در شبهه پراکنی هم داشت که از جمله می توان به این شبهه اشاره کرد:

«من نمی فهمم چرا باید برای شهیدان بزرگواری که خودمان ادعا می کنیم، به پیروزی ابدی رسیده اند و فعلا در بهشت هستند، گریه و عزاداری کنیم!/ ماریا از لندن»

البته شما مخاطب فهیم و عاشق فورا به این سوال کننده -اگر وجود خارجی داشته باشد- خواهید گفت که جناب عالی  خودت اگر پدرت که انسان پاک و بیگناهی هم بوده باشد و شهید شود، برایش عزا نمی گیری؟! مخصوصا که به ناحق کشته شود و مادر و خواهرت را به اسیری گرفته باشند! 

برای نمونه چند بخش از نوشته هایی که هیچ نیازی به جواب دادن ندارد را از بی.بی.سی(در این آدرس)  می آورم:

این مراسم عاشورا چیزی نیست جز زنده کردن میراثی که صفویه برای فرهنگ و ملت ما آوردند... حالا ملایان برای تأمین منافع خودشان جوانان را به این خرافات وا می دارند تا بهتر بتوانند ملت را بدوشند... کوروش - مشهد

عاشورا یک مراسم کهنه و پوسیده است که زمان به زودی آن را بر میچیند. ماریا - لندن

در میرداماد این تجمع ابتذال بود... همانطور که به سنتهای مذهبی احترام می گذاریم، برای سنتهای ملی نیز احترام قایل هستیم... عزیز - اهواز

رضا شاه سعی کرد به این خرافات پایان دهد، اما پسرش تلاش های او را خنثی کرد. شروین - تهران

ما ایرانی هستیم و نباید مرده ریگ بی ارزش تازیان را زنده کنیم. سام - تهران

به نظر من جامعه ما هنوز مدرن نیست، چون ارزش های سنتی هنوز مسلط هستند. حورا - بوشهر

در شرایطی که دولت از تجمع یا ملاقات دختر و پسر جلوگیری می کند، شکل تازه مراسم عزاداری مذهبی فقط بهانه ایست برای با هم بودن. مائده - تهران

ما هم ایرانی هستیم و هم مسلمان!عزاداری عاشورا یک سنت مذهبیست و چهارشنبه سوری یک سنت وطنی. هر دو زیباست و باید باشد. محسن - کرمان

این حکومت از ابتدا تا کنون با ملی گرائی وهرچه نشان از آئین و رسوم ملی داشته به عناوین مختلف مخالفت و مبارزه کرده است. با تهدید و اشاعه شایعات رعب انگیز در بین خانواده ها و جوانان، با ایجاد وحشت در اجتماعات مسالمت آمیز جوانان و ترساندن آنها ازحضور درمراسم شادی... آخر ما کجا شادی کجا؟! ما باید همیشه عزادار باشیم تا مرده پرستان شاد شوند. آخه می گویند ما هرچه داریم از این گریه ها داریم. ولی هرگز موفق نخواهند شد نشانه های فرهنگی و ملی ما را از ما بگیرند. کوروش مصدق نژاد - شیراز

امروز دین دستاویز است و راه رسیدن به اهداف مادی، البته برای اکثریت ریاکار این جامعه.... نباید از نظر دور داشت که حکومت دینی و سرکوب اراده ها و اندیشه های ملی مردمان آزاده این مرز و بوم همچنان در دور شدن مردم به خصوص قشر جوان از دین و گرایش به آئین های ایرانی مؤثر بوده... نکته مهم اینکه دولتمردان حکومت با برآوردی هوشمندانه سعی در استفاده مثبت از این جریان را دارند... سبکتکین - یزد

ملت ایران به خوبی نشان داده اند که اگربرای سنت های ملی خود بیش ازمراسم من درآوردی عزاداری های بی محتوای زائیده ملاهای عصرصفوی ارزش قائل نباشند، کمترازآن نیز ارزش قائل نیستند. کما اینکه تلاشی که پس از انقلاب برای کمرنگ کردن و حتی حذف مراسم ملی انجام گرفت و می گیرد محکوم به شکست است. اما من نمی دانم دولتمردان ما کی می خواهند این واقعیات ساده و واضح را درک کنند و بفهمند که با سلام و صلوات نمی شود مملکت را اداره کرد. بابک - اصفهان

به نظر من ما ایرانیان باید به سالها پیش برگشته و بفهمیم کی هستیم، ما عرب و یا عرب تبار نیستیم. مراسم محرم مراسم ما ایرانیان نیست... چهارشنبه سوری و نوروز و... مراسم ملی ماست. افشین - تبریز

رغبت جوانان به این مراسم و مراسم مشابه هیچ ارتباطی با دلبستگی به آیین ها نداشته و فقط نیاز آنان به تخلیه انرژی است. مصطفی سبزواری - ایران

مسئله ای که در عاشورا و تاسوعا اصلا اهمیتی ندارد بار مذهبی آن هستش. جوانان بیشتر به منظور آشنایی با جنس مخالف از این آیین استقبال می کنند. در مورد چهارشنبه سوری و نوروز هم به خاطر ریشه دار بودن این مسایل و اینکه این مسایل سینه به سینه و نسل به نسل منتقل گردیده یک جوان وظیفه خود می بیند که از آداب و فرهنگ نیاکانش دفاع کند و سعی در زنده نگاه داشتن آن نماید و طی این بیست و پنج سال هم این کارها به نوعی برای ابراز مخالفت انجام می گیرد. کوروش سپنتا - تهران

مراسم محرم در ایران به تدریج دارد تبدیل به یک فستیوال یا کارناوال می شود. سال به سال بیشتر شاهد تغییرات در نحوه اجرای این مراسم هستیم. این مراسم کم کم دارد بار مذهبی خود را از دست می دهد و تبدیل به چیزی همانند روز والنتاین در کشورهای غربی می شود. چون معمولا این ایام فرصت خوبی برای آشنایی و تفریح دخترها و پسرهاست. چون اکثرا همه در کوچه و خیابان ها پرسه می زنند. پسرها هم که از خدا خواسته دنبال چنین فرصتی می گردند تا برای دختران عرض اندام کنند و نمایش بدهند. من شنیدم که روز والنتاین در واقع روزی بوده که یک کشیش به نام والنتیان مظلومانه کشته شده است. به نظر من شباهت های زیادی بین ایام محرم و والنتاین وجود دارد و فکر می کنم بالاخره روزی خواهد آمد که محرم رسما تبدیل به روز عشاق یا والنتاین ایرانیان خواهد گردید! سینا منصوری - تهران

فلسفه قیام حسین عشق است. پایمردی در راه هدف تا آخرین نفس است. شیرمرد تاریخ شیعه نیازی به اشک و دلسوزی ندارد... امیر آزاد - کرمان

علاوه بر این اقدامات نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات  خصوصا در تهران را برخوردهای حکومت با سنت های مردم جلوه داد و این حرکت اصلاحی را که خدا را شکر امسال کلید جدی تری خورده است را  منفی جلوه داده است. مثلا اینجاها را در این سایت ضداسلامی ببینید:

جمعه: برخورد پلیس با قمه زنی؛ نظرات شما

اقدامات حکومت ایران برای ضابطه مند کردن عزاداری

ممنوعیت علم کشی و موافقان و مخالفان آن/محمد امینی

کربلا میزبان مراسم باشکوه عاشورا

قدم به قدم با زائران ایرانی در کربلا و نجف / یلدا معیری

یادداشت های یک ایرانی از عاشورای خونین در کربلا

آئین های کهن در جامه ای نو؟

جالبی کار انجا بیشتر می شود که همین رسانه دولت فخیمه انگلستان و یاران داخلی اش دولت جدید و شیعیان انقلابی را به خرافاتی بودن متهم می کردند ولی الان به دلیل منافع عالیه دولت بریتانیای(حقیر) خود مروج خرافه و انحراف شده اند.  باید منتظر غربگرایانی چون روزنامه اعتماد و اعتماد ملی و کارگزاران و … همسو با رسانه رسمی دولت دغلکار انگلیس هم باشیم که علایمی مبنی بر همین امر نمودار گشته است.

تا کنون یک لحظه شک نکرده ام که تمام اخبار و تحلیل های بی.بی.سی و دنباله های داخلی اش را با دیده تردید بنگرم و در مطالعه این کذابان و خبرسازان حرفه ای مواظب باشم که اینها تخصص در جنگ روانی دارند.

این خبر جالب از سایت الف  را دقت کنید:

«بنگاه خبرپراکنی بریتانیا در انعکاس گزارش های تصویری از مراسم عاشورا، به شکل شیطنت آمیزی شیعیان را عده ای بی منطق و خونریز به تصویر کشید. به گزارش الف، صفحه عربی تارنمای بی بی سی، در  صفحه عربی  خود در روزهای عزاداری حسینی از بینندگان خود برای مشاهده گزارش های تصویری از مراسم عزاداری شیعیان دعوت کرد، اما در صفحات خود صرفا تصاویری از مراسم قمه زنی را به نمایش در آورد!!؟؟  تلاش بی بی سی برای نشان دادن چهره ای خشن و بی منطق از عزاداری حسینی و بدون کمترین اشاره ای به عزاداری های معنوی و مرسوم اکثریت مطلق شیعیان، بخشی از ترفند غرب برای ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان و نشان دادن تصویری منفی از اسلام تلقی می شود. بنگاه سخن پراکنی بریتانیا که تلاش بسیاری دارد تا خود را رسانه ای مبادی آداب و دارای استانداردهای بالای اخلاقی نشان دهد، معمولا با روش های موذیانه و غیر مستقیم به تخریب و پیگیری اهداف خود می پردازد.»(http://www.alef.ir/content/view/4704)

در چندین مجموعه عکس از مراسم عاشورا هم سعی در ترویج قمه زنی و شمایل برداری و حضور دخترکان و زنان شیعه بر سر راه عزادارن  و خشن و بی منطق بودن شیعیان سایر تحریفات عزاداری بود:   

عکسهای جمشید بایرامی از مراسم سوگواری محرم

مراسم سوگواری ماه محرم در شهر بیجار، در غرب ایران.

سوگواری در محرم از نگاه جمشید بایرامی

عکس: عزاداری شیعیان افغان در کابل

 

در کلامآخر  این سخن را به نقل از یکی از خوانندگان بی.بی.سی می اورم که ببینید در لابلای مطالب این سایت برخی سخنان حق هم پیدا می شمود تا مخاطبان ساده دل را بیتر از قبل فریب دهد و از آنها سواری بگیرد:

 در طول تاریخ افراد زیادی مورد ظلم و جنایت قرار گرفته اند و به طرز فجیعی کشته شده اند. اما آنچه یاد حسین را در تاریخ ماندگار کرده حقیقتی است که حسین برای آن جان و همه هستی خود را فدا کرد و ما نیز برای زنده نگه داشتن این حقیقت است که یاد حسین را زنده می داریم... ما همواره در حال انتخاب هستیم بین یزید باطن و حسین باطن. ارمیا فاضل-تهران.

سالیان بسیار زیادی تلاش های متعددی انجام دادند تا مردم را از قبر امام حسین واز عزاداری جلوگیری کنند ولی جز درماندگی برای بانیان این کار هیچ نماند، مگر میشود نور خدا را خاموش کرد؟ اگر کسی به اسلام عقیدة دارد باید بداند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و به حمد الهی جوانان بسیار زیادی جذب هیئت های مذهبی می شوند... سید حسین-قم

من فکر می کنم مراسم مذهبی به دلیل بالا رفتن اطلاعات مردم روز به روز منطقی تر می شود. شما فقط قضیه میرداماد را بزرگ می کنید ولی چنان جریاناتی همیشه بوده... مراسمی مانند عاشورا به شکل کنونی دارد جنبه عقلانی و صحیحی پیدا می کند. مثلا قمه زنی فقط در بین افراد بی سواد به طور پنهانی دیده می شود. اما افراد تحصیل کرده فقط به فلسفه قیام عاشورا فکر می کنند... نیکی-تهران

 

فکر کنم به راحتی بتوانم بگویم بی.بی.سی رسانه ای جهت دار و کذاب و توهین گر و افراطی است که دولت استعمارگر انگلیس که در خدمت به منافع زرسالاران یهودی و مسیحی دنیا، ید طولایی دارد از آن برای استحمار و استثمار غافلان دنیا بهره جویی می کند و عمق معارف حسینی در این دنیای آلوده راهی برای نجات از منجلابی است که اربابان بی.بی.سی برای بشر قرن بیست و یکم ایجاد کرده اند.     

 منبع:http://zionism.blogfa.com


نوشته شده در  شنبه 85/11/14ساعت  5:26 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()

تبلیغات ظریف ضد شیعی رسانه روباه پیر "بی.بی.سی" :

برایم جالب بود که رادیو بی.بی.سی بر روی کدم قسمت از عزاداری های شیعیان دست می گذارد. تقریبا بیشترین تاکید مستقیم و غیر مستقیمش بحث  قمه زنی و تیغ زنی و زنجیر تیغ دار بود. البته به نفع علامت(صلیب) و گل مالی تمام بدن و و تعزیه خوانی و شمایل ائمه و حضور دخترکان بدحجاب در عزاداری هم تاکید داشت. البته مثل همیشه به بحث معارف عاشورایی و مداحی های آگاهی بخش و سخنرانی های بیشمار اساتید و طلاب حوزه کاری نداشت و آنها را بایکوت کرده بود. انگار در محرم و عاشورا فقط  شیعیان قمه و تیغ و زنجیر  می زنند و علامت و شمایل بلند می کنند!؟ چند نمونه:

عکسهای جمشید بایرامی از مراسم سوگواری محرم

مراسم سوگواری ماه محرم در شهر بیجار، در غرب ایران.

سوگواری در محرم از نگاه جمشید بایرامی


نوشته شده در  شنبه 85/11/14ساعت  5:2 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()

بخش خبری الف   
۱۲ بهمن ۱۳۸۵ ازسایت الف (http://www.alef.ir/content/view/4704)
  بنگاه سخن پراکنی بریتانیا که تلاش بسیاری دارد تا خود را رسانه ای مبادی آداب و دارای استانداردهای بالای اخلاقی نشان دهد، معمولا با روش های موذیانه و غیر مستقیم به تخریب و پیگیری اهداف خود می پردازد.
بنگاه خبرپراکنی بریتانیا در انعکاس گزارش های تصویری از مراسم عاشورا، به شکل شیطنت آمیزی شیعیان را عده ای بی منطق و خونریز به تصویر کشید.به گزارش الف، صفحه عربی تارنمای بی بی سی، در روزهای عزاداری حسینی از بینندگان خود برای مشاهده گزارش های تصویری از مراسم عزاداری شیعیان دعوت کرد، اما در صفحات خود صرفا تصاویری از مراسم قمه زنی را به نمایش در آورد.
 تلاش بی بی سی برای نشان دادن چهره ای خشن و بی منطق از عزاداری حسینی و بدون کمترین اشاره ای به عزاداری های معنوی و مرسوم اکثریت مطلق شیعیان، بخشی از ترفند غرب برای ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان و نشان دادن تصویری منفی از اسلام تلقی می شود.بنگاه سخن پراکنی بریتانیا که تلاش بسیاری دارد تا خود را رسانه ای مبادی آداب و دارای استانداردهای بالای اخلاقی نشان دهد، معمولا با روش های موذیانه و غیر مستقیم به تخریب و پیگیری اهداف خود می پردازد.

نوشته شده در  جمعه 85/11/13ساعت  1:28 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()

در این وبلاگ عکس هایی از یک مراسم خرافی فرقه ای از مسیحیان شبیه خرافه قمه زنی بین شیعیان ببینید. خرافه که مسیحی و شیعه ندارد. خدا لعنت کند آنها را که از خرافات برای تخریب ادیان استفاده می کنند.

http://salibe.persianblog.com/

 در وبلاگ حکمت هم چند متن ضد شیعی را ترجمه کرده که دشمنان اسلام و تشیع با استناد به شیعیان خرافی و قمه زن شیعه را وحشی و بی شعور جلوه داده اند. به همین دلیل است که مراجع عظام این سنت مجعول را حرام کرده اند:

How Shiite Muslims treat their Children
A Lebanese Shiite Muslim holds his terrified son as the man on the right ritually slashes his head with a razor during Ashura. The blood will be spread by hitting the wound

ترجمه:  چگونگی رفتار شیعیان با فرزندانشان!‏ این یک مسلمان شیعه لبنانی است. او پسر وحشت زده اش را نگه ذاشته تا طبق یک آیین مذهبی در روز عاشورا سرش را با تیغ شکاف دهد. خون این پسر به جهت ضربه ای که به سرش وارد میشود جاری خواهد شد!

..    How animals treat their Children ترجمه: چگونگی رفتارحیوانات با فرزندانشان!

..برای دیدن تصاویر ی  که دشمنان شیعه به جهانیان ارایه کرده اند،  اینجا  را کلیک کنید.


نوشته شده در  پنج شنبه 85/10/21ساعت  6:48 صبح  توسط ابرقویی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رد شبهات درباره قمه زنی و چند لینک مفید فقهی در باب حرمت قمه زنی
در غرب شیعه و عاشورا و امام حسین را فقط با خشونت وقمه کشی می شنا
نقد و بررسی فقهی-علمی مطالب منسوب به ایه الله نائینی وبرخی فقها
بدعت در مسیحیت منحرف که مبنای قمه زنی هم هست
[عناوین آرشیوشده]