چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ قاليچه 
اي ابلهان دين به دنيا فروش-در اين عصر جاهليت كه فرومايگاني همچون شما وبيروانتان براي حفظ منافع دنيوي وزود گذر و با علم كردن علماي جعلي وشاگردان ابو موسي اشعري چوب حراج به ارزشهاي ديني ميزنيد البته كه عزاداري امام حسين عليه السلام وهن محسوب ميشود-
+ حيدر 

بنده بدون هرگونه طرفداري از گروه و يا جريان خاصي و بدون استفاده از فتوي مراجع ديني و يا حکومتي احاديثي زيبا در زمينه عزاداري رو مطرح ميکنم ان شاالله مورد استفاده عزيزان قرار بگيره .
1)قال الصادق عليه السلام :وقد شققن الجيوب و لطمن الخدود الفاطميات علي الحسين بن علي عليه السلام و علي مثله تلطم الخدود وتشق الجيوب.
ترجمة:امام صادق عليه السلام ميفرمايند:همانا گريبان دريدند وبر گونه ها لطمه زدند فاطميات(دختران زهرا عليها السلام)بر حسين بن علي عليه السلام وبر مثل چنين بزرگمردي بايد لطمه زد و گريبان دريد .تهذيب الاحكام ج‏8 ص 325 (قابل توجه عزيزان لطمه زدن با ضربه زدن فرق ميکنه )
2)قال الصادق عليه السلام:كل الجزع والبكاء مكروه سوي الجزع و البكاء علي الحسين عليه السلام.ترجمه:امام صادق عليه السلام فرمودند:هر گونه جزع و گريه كردن مكروه است مگر جزع و بي تابي براي حسين عليه السلام. وسائل الشيعةج‏3ص‏282
3)در معناي جزع: جابرعَنْ أَبِي جَعْفَرٍعليه السلام قَالَ قُلْتُ لَهُ مَا الْجَزَعُ قَالَ أَشَدُّ الْجَزَعِ الصُّرَاخُ بِالْوَيْلِ وَ الْعَوِيلِ وَ لَطْمُ الْوَجْهِ وَ الصَّدْرِ وَ جَزُّ الشَّعْرِ مِن النَّوَاصِي الكافي، ج‏3، ص: 223
ترجمه:روايت شده از جابر كه گويد به امام باقرعليه السلام گفتم :جزع يعني چه؟
حضرت فرمودند:شديد ترين جزع فريادزدن بويل و بلند گريه كردن و فرياد زدن و لطمه زدن بر سر و صورت و كندن موهاي پيشاني است.
4) فى زيارة الناحية:فَلَمَّا رَأَيْنَ النِّسَاءُ جَوَادَكَ مَخْزِيّاً وَ أَبْصَرْنَ سَرْجَكَ مَلْوِيّاً بَرَزْنَ مِنَ الْخُدُورِ لِلشُّعُورِ نَاشِرَاتٍ وَ لِلْخُدُودِ لَاطِمَاتٍ وَ لِلْوُجُوهِ سَافِرَاتٍ وَ بِالْعَوِيلِ دَاعِيَات بحار الأنوار، ج‏98، ص: 240
5)شعري كه دعبل در خدمت امام رضا عليه السلام خواندكه حاوي تقرير معصوم است:

أَ فَاطِمُ لَوْ خِلْتِ الْحُسَيْنَ مُجَدَّلًا وَ قَدْ مَاتَ عَطْشَاناً بِشَطِّ فُرَاتٍ‏

إِذاً لَلَطَمْتِ الْخَدَّ فَاطِمُ عِنْدَهُ وَ أَجْرَيْتِ دَمْعَ الْعَيْنِ فِي الْوَجَنَاتِ‏

(6) فى زيارة ناحية المقدسة :وَ أُقِيمَتْ عَلَيْكَ الْمَأْتَمُ فِي أَعْلَى عِلِّيِّينَ تَلْطِمُ عَلَيْكَ فِيهَا الْحُورُ الْعِينُ وَ تَبْكِيكَ السَّمَاوَاتُ وَ سُكَّانُهَا وَ الْجِبَالُ وَ خُزَّانُهَا وَ السَّحَابُ وَ أَقْطَارُهَا وَ الْأَرْضُ وَ قِيعَانُهَا وَ الْبِحَار بحار الأنوار، ج‏98، ص: 241
خلاصه :مرحوم سيد جعفر جزائري در كتاب منتهي الدراية كه شرحي بر كتاب كفاية است در خاتمة بحث قاعده لا ضرر ولا ضرار ميفرمايد :چند موردند كه از اين قاعده ضرر به نفس خارج اند?-جهاد کردن در راه خدا که حتي با ترس وضرر هم بايد انجام داد?- زيارت امام حسين كه روايات بسياري دا ريم كه حتي با ترس وضرر هم برويد و زيارت كنيد?-عزاداري بر سيد الشهداء زيرا در اين احاديث كه امر بر لطمه زدن شده بود (حديث اول)لطم نزد عرب غالبا با مشقت و سرخ شدن و خون امدن است اما با اين حال امام امر به لطمه زدن نمودند .(البته بنده مي ترسم يه عده اي بر امام عليه السلام پيشي گرفته بگويند :پس جواب خارجي هارو کي بده و ...) در جواب اين افراد بايد بگم :جواب ابلهان خاموشيست ضمنا در فرانسه خيلي به نماز جمعه هاي ما خارجي ها ايراد ميگيرن ميگن اين چه عبادتي (سجده) هستش که در اون باسن هارو ........ (العاقل و يکفي الاشاره)

+ امير علي گرجي 
از اينکه اين مسائل را روشن مي کنيد بسيار بسي ارمتشکريم

سلام عليكم چقدر خوب است كه با سند يا دست نوشته اي از علماي واقعي صحبت كنيد.باز هم تاكيد مي كنم مراجع واقعي نه مراجع درباري و حكومتي .

ما دست نوشته از خود مراجع داريم كه قمه زني را جايز مي دانند اگر باور نمي كنيد به سايت ما هم سر بزنيد.